tisdag 19 juni 2007

Gravidblus

Jag håller på med en gravidblus till mig själv. Blev så inspirerad av en snygg odd molly-blus men odd molly är inte inom min budget nuför tiden. (Snyggt men prisvärt? Även om där finns några få tröjor i min garderob sen tidigare så är även de köpta på rea och jag tyckte de var asdyra då när de kostade hälften av vad de gjort tidigare.) Nåja. Det ska i alla fall bli en blus med stråveck och röda broderier. Där kommer nog likheterna att sluta. Jag vill inte ha mer puffärmar nu!

Men att sy utan mönster tar lång tid. Jag har provat säkert 20 gånger och har ännu inte bestämt hur halsen slutligen ska bli eller hur holkärmarna ska sys. Dock har jag bestämt att det ska bli sprund i sidorna och att där inte ska vara några insnitt. Alltid något. Och stråvecken är klara :-)

1 kommentar:

  1. Ha! Var det inte du som sade att du sydde ENKLA kläder?!!! En tanke slog mig just, kostar inte en provdocka ungefär lika mycket som en Odd Molly-blus på rea? ;-) Jag tycker att det är svårt att prova på mig själv och funderar allvarligt på att skaffa en sån. En sak till in i hemmet?

    SvaraRadera