onsdag 20 juni 2007

Blusen...

Så här blev det till sist och jag är väldigt nöjd och har använt denna massor i sommar. Den är underbar lätt och luftig och ändå lite rolig. Fungerar även när magen börjar bli lite större :-)


Ok jag är inte riktigt klar, men jag skulle gärna ha lite kommentarer på om halsen fungerar. Inte min alltså, den är hes, utan blusens. Funderar på med eller utan spets. Just nu har blusen spets. Så småningom ska det bli röda broderier i form av små kors nertill mellan stråvecken. Kanske blir det knytband också att knyta på ryggen, kanske även de röda. Förutom stråvecken är denna blus faktiskt bland det enklaste vuxenplagg jag sytt! Tro det eller ej :-)

Billigt blev det också. Ett gammalt kasserat vitt påslakan, en bit spets som låg i lådan. Men så behöver jag köpa brodergarn, för brodera gör jag inte speciellt ofta, och en bit knytband om jag nu ska ha det.



Och ja en Odd Molly-blus kostar en smärre förmögenhet :-) Jag äger två t-shirts från den tiden då OM var alldeles nytt och inte fullt lika dyrt, vilket sammanföll med när jag var sambo, inte hade barn och båda hade bra inkomster. Provdocka vore faktiskt alldeles helt fantastiskt bra att ha, men de är ju så fula och jag skulle vara tvungen att ha den framme hela tiden.

4 kommentarer:

  1. Jättesnygg!!! Tycker spetsen blev jättefin i halsen, den bryter av på ett bra sätt. Va fina kläder du syr! =)

    SvaraRadera
  2. Tyrvi, vc fala português?

    Blusen är grym! Tycker att halsen funkar. Vad är du osäker på? Tror att det blir jättebra med knytband också! Ser fram emot att få se fortsättningen!

    SvaraRadera
  3. Jo den är ju klar och jag har den faktiskt på idag och den blev asbra och jag är supernöjd. Fotad är den också men jag har inte tid att lägga upp bild just nu. Kommer säkert sen. Nu är det innan semesterstress enbart.

    Portugisiska är min sorg att jag inte kan, halvportugis som jag är.

    SvaraRadera
  4. Helt otrolig! Den ser SÅ proffsig ut! Ser fram emot att få se den helt klar.

    SvaraRadera