onsdag 5 september 2007

Liten tröja till


Jag är faktiskt sjukt nöjd med dessa tröjaör! Det skulle bara bli en till tråkig omlottis till bebis, men så blev den bruna kanten så mörk mot det röda att det kändes nästan svart och inte alls roligt, men så kom jag fram till att en liten gul katt skulle liva upp. Hade inget brunt moulinergarn hemma men tittade in på myrorna på vägen från jobbet till bussen fast jag inte hade tid och hittade i deras garnlåda en halv docka med helt rätt färg. 3:- Hittade fyra andra användbara färger och två påslakan också tyvärr men lyckades i alla fall pruta ner priset på de småtrasiga påslakanen till 25:- st, fast det ena är så trasigt och fläckigt att det knappt är värt det.


Mönster: Tröjan är Ottobres omlotttröja som tidigare och som tidigare inte med knytband utan med tryckknappar, en i kantbandet och en på en liten "flärp" fastsatt i sidsömmen. Katten har jag ritat helt själv. Hunden är inspirerad av en hund i boken BabyCool.
Tid: 3-3½ timme per tröja totalt. Jag är inte så snabb på broderi.

Tyg: Röd stuvtrikå från Olssons. Den bruna trikån är en t-shirt som just nu var förliten. Det gula är också det en stuv från Olssons.


3 kommentarer:

  1. Oj vilken söt! så tråkigt för mig att jag gillar bodies bäst till pyttisen, jag blir så sugen på att sy en liten tröja! Katten blev ju riktigt häftig, ambitiöst!
    Måste säga att jag blir glad av att höra när andra delar mina tankar om graviditet. Det känns som att man förväntas vara så glad och strålande och tycka att allt är problemfritt. Så är det ju säkert för vissa men jag känner mig ofta så otillräcklig som inte tycker att det är en gåva...

    SvaraRadera
  2. Kanonfint. Härlig med katten, som pricken över i:et! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag hade bara body till H. Bara. Trodde helt enkelt att det var bäst. Men jag avskyr dem i hemlighet för att de inte är snygga :-) Dessutom skulle jag bli ruinerad om jag skulle sy dem med alla dessa tryckknappar. Och jag tittade på en kompis son och förfasade mig och var hemskt avundsjuk för att han alltid hade små tuffa tröjor och byxor. Det är inte riktigt min stil men omlottis och babytrosa under tror jag kan passa mig. Det ska bli några sånna också till är det tänkt men det blir lite av massfabrikation senare tror jag.

    SvaraRadera