tisdag 28 augusti 2007

Göra klart UFOn!




Alldeles strax är jag klar med två UFOn! En tröja och en långkalsong/thigts som legat tillklippta sen i vårvintras. Det är bara lite fållning kvar. Tänk vad det kan ta lång tid att få klart vissa saker. Men det blir alltid så tråkigt att sy många av samma. Men det kändes perfekt att ta tag i nu när jag inte riktigt orkar med någonting kreativt.

Tröjan kommer. Byxorna har använts nu av nöjd H.


Tyg: E-slöjd
Mönster: Har ritat själv med vägledning av tröjmönster från Ottobre och Thigts från någon barnklädesbok ("Sy och sticka till barnen" kanske), men det är nog bara ärmskärningnen kvar av orginalen.
Tidåtgång totalt: Från projektets början till färdiga kläder ca 8 månader. Effektiv tid max 3 timmar, två om man inte räknar med att rita om mönstren vilket jag ju gjort klart till tidigare kläder jag sytt.

2 kommentarer:

  1. Du har en trevlig blogg som jag besöker regelbundet. Jag hoppas det är OK att jag lagt till dig på min länklista.

    SvaraRadera
  2. Bättre sent än aldrig eller hur? =D
    Får man se bilder sen? Gärna på snurrkjolen också!

    SvaraRadera