torsdag 8 maj 2014

MMM14 vecka 2


 MeMadeMay 2014 fortsätter men onsdag saknas här. Jag var hemma med ett barn som hade ont i ögat och tänkte verkligen inte på att ta kort. Dessutom var det bara halsduken och regnbågströjan jag gjort själv den dagen och den tröjan kommer ni få se till leda ändå.

Måndag
Svart t-shirt Rose från "Sy - från hoodie till skjortklänning".
Svart kjol med fickor - eget mönster.
Stickad regnbågströja som ni kommer att få se himla mycket av om vädret fortsätter.

Tisdag
Samma svarta kjol som på måndagen.
En annan t-shirt från samma mönster
Svart stickad kofta "Penny" mönstret kommer från Ravelry och garnet är supermjuk merinoull från Drops.
Torsdag
Svart klänning - Little black dress från boken Simple Chic
Regnbågströjan igen...

Ska försöka få till en bättre bild på klänningen för här ser det ju ut precis som på måndagsbilden fast det egentligen är ganska olika. Kjolen är jaquardvävd i glansig syntet av nått slag och klänningen är i linnecrepe. Men svart som svart på kort.

Jaha, fredag. Min favoritklänning! Den är så skön i bäckiböljaruta. Den är svart och vit rutig men det är så små rutor att den ser grön ut. Ända sen den här klänningen blev klar har jag tänkt att jag borde sy fler.

Mönstret är ett Simplicity och tyget kommer från Stoff och stil.
Lördag smet iväg innan jag hann fota. Jag hade molntunika och gröna mjukisbyxor hela dagen.

Söndag.

Min nyaste byxkjol och min älskade regnbågstrjöja. T-shirten jag hade var en gammal gravidtröja som jag sytt om lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar