måndag 5 maj 2014

MeMadeMay 2014 vecka 1 - 1-4 maj

MeMadeMay 2014 dag 1.

Började med magsjuka natten innan och stort behov av varma raggsockor. Stickade kortskaftade raggisar i mormors gamla garner. Inte så elegant och inte så roligt!
Dag 2.

Min favvo t-shirt med elefanter i grönt. Mönstret är en Rose från boken "Sy - från hoodie till skjortklänning". Fast min Rose är betydligt högre i halsen.
 Dag 3.

Min stickade regnbågströja blev klar! Alpacka garn från Drops och mönstret är också från Garnstudio (Som gör Dropsgarnerna). Fast som vanligt har jag inte följt mönstret. Det är i alla fall en nerifrån och upp-tröja i ett stycke. Först stickar man kropp och ärmar var för sig och vid armhålan stickas allt ihop. Då får man två korta sömmar i vardera armhålan. Att fästa alla trådar i denna gick på ett par timmar...

Dag 4.

Tokklänningen. Fortfarande på landet var utbudet av kläder minimalt. Denna klänning var cirkus redan från början i randigt och prickigt men när den dessutom blev för kort fick den en grön decimeterbred kant längst ner. Den är väldigt skön men knappast det mest stilrena i min garderob. Till har jag mina gröna mjukisar fast de inte syns på bild. Det är svårt att ta kort på sig själv :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar