tisdag 21 januari 2014

Personlig stil


Coletterie The Wardrobe Architect

Historia:

Jag har aldrig tyckt att jag haft nån riktig sammanhängande stil. Allt har spretat åt alla håll. Så skulle jag rita den där första SWAPen. Och det gick så lätt! Efter ett tag började jag tycka att det såg bekant ut. Jag gick och letade upp mina gamla skissböcker. År efter år återkommer samma typ av bilder i lite olika varianter. Jag vet precis hur jag vill att mina kläder ska se ut verkar det som, jag har bara inte hittat de kläderna att köpa. 

Och jag borde nog inte vara förvånad. Min första kappa som jag köpte på secondhand som 16-åring används fortfarande varje vinter.  Den är inte så svart i färgen längre på sina ställen, snarare grön (och den är lagad med broderier överallt sen jag bodde ett par år i en lägenhet som egentligen tillhörde ett gäng pälsägngrar och inte mig) men jag älskar fortfarande den kappan. Jag har två klänningar kvar från samma tid. De hänger i garderoben och hoppas på att jag ska gå ner några kilon till och börja använda dem igen. 

Min historia är svart, vad gäller kläder alltså, och jag trivs bäst i klänning och kjol. Jag var en udda fågel som ung och även om jag själv känner mig väldigt vanlig så brukar jag inte uppfattas så. Jag har gått min egen väg för det mesta. Basen i min garderob är svart, vitt och rött. Men där finns alla färger och jag kan inte få mig att hålla mig strikt till något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar