fredag 31 januari 2014

I morgon

I morgon är det den 1:a februari. Då börjar Sew for a change. Lite läskigt och mycket efterlängtat. En stor utmaning att hushålla. Att sätta en budget och sen hålla den. Jag har för mycket saker, för många tyger, lite garn. Jag borde klara att inte köpa. Samtidigt är jag helt fast i konsumtionssamhället.

En liten bekännelse. När jag hoppade på utmaningen kände jag en stark lust att gå ut och köpa på mig en del av de saker jag veta att jag kommer att behöva under året innan utmaningen började. Hamstring! Åh nej! Det var ju inte meningen med det här! Det var ju köpa mindre och bara det jag behöver!

Så jag köpte visserligen garnet till min nya tröja. Och två par strumpbyxor och en ny bh. Men mina gamla strumpbyxor hade hål, det ena av tre par så stora att de bara var att slänga, samma sak med min enda svarta bh. Men jag köpte inte lite extra tyg och det är jag glad för. Jag har därför klippt till morgondagens festklänning i en gammal linneduk. Här är en bild på mönstret jag använder:



Om jag hinner blir klar tills i morgon kväll återstår att se. Och det gäller att fota fort, för klänningen är kritvit och lär säkert bli fläckig fortare än jag hinner blinka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar