måndag 17 februari 2014

Färger för min garderob

Vaddå färg? Jag kär mig i svart och svart och svart! Men jag gillar ju färg också. Men då ska det vara massor med färg! Jag har lekt med färgpaletter...



Jag gillar rött, senap och grönt och kan tänka mig kläder som har mer färg i den här skalan. Det skulle bli fint på mig tror jag. Rött har jag redan ganska mycket. Grönt också men det är svårare eftersom grönt finns i så enormt många nyanser. Våra ögon är speciellt känsliga för grönt och kan uppfatta många fler nyanser av grönt än någon av de andra färgerna.



Men basen är ändå svart och vit med brunt och creamfärgade inslag. Jag älskar mönster. Jag älskar färg. När jag köper tyg dras jag till tryck, gärna helvilda och stora eller små i massor med färger. När jag sen väljer kläder i garderoben tar jag helst de enfärgade om jag ska till jobbet. Helst svarta. Tills jag tröttnar. Men hur kul är det att köpa svarta tyger? Dötrist! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar