lördag 12 januari 2013

Snabb

Utlagt på plats verkar måtten stämma bra! Jag har sprättat en del och vissa sömmar är inte så perfekta som jag vill.

Men jag intalar mig själv att jag lär mig av det.

Lärdom 1: Trådrakt annars kan det vara!
Lärdom 2: Jag missade att det blir diagonala ränder med de två röda tiderna.
Lärdom 3: Det är svårt att hålla reda på hur lapparna ska sys ihop för att hålla det mönster jag bestämt. Det är bara att acceptera att det kan bli lite sprättande.

Annars går det fortare än jag hade trott. Och på det hela är jag nöjd med resultatet hittills. Men jag måste skaffa nått annat baksidestyg som inte fäller färg. Det stör mig att tyget jag köpte till baksidan färgar så mycket. Det är länge sen jag köpte något som är så dåligt färgat!

Nåja. Jag har inte bestämt vad jag ska ha för mellanlägg heller än. Lovade mig själv att inte fundera för mycket på det innan jag sytt klart toppen och här näst ska jag ju börja på ramen runt som ska vara mer brun och grön än röd. Men det finns bara i mitt huvud än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar