tisdag 4 november 2008

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta...

men jag tänker att: -Äntligen får jag börja sy lite mer klänningar! Nu börjar S att gå allt mer. Hon har gått några steg en månad nu men nu är det ungefär lika mycket kryp som gå. Då kan man ha lite mer västklänningar utan att krypa in i dem...

Nå vi får väl se om hon börjar sova längre än till 4.30-5.00 om mornarna så kanske jag orkar sy nått också. Fast så har jag ju två kommande bebisar i november att sy åt också. Bebispresenter är ju så roligt att sy :-)

3 kommentarer:

  1. Klänningar är praktiska - speciellt väst- eller tuniketypen. Praktiska kläder ska man inte välja bort; vilket ju pojkföräldrarna ofta gör. Stackars grabbar med glipande tröjor! (De har å andra sidan inte så lågt skurna brallor som tjejerna, så kanske är det inte något stort problem?)

    Fast de där fantastiska klänningarna från 1950- och början 1960-talet som jag är så förtjust i, de är inte vidare praktiska. Roliga att sy, men sällan använda...

    Det vänder. Rätt vad det är blir hon tonåring och går inte att skaka liv i före lunch. Idag fattar jag inte hur vi klarade att bli väckta vid halv fem-fem varje morgon, och det är ju inte alls länge sen. Nu händer det att barnet sover längre än sina föräldrar till och med! Men det känns fortfarande märkligt.

    SvaraRadera
  2. Om du vill ha bra klänningsmönster så har jag ett du kan få. Det är den som jag har använt till Fiffis gula elefanter du såg på semestern. Bra Aform. Passar både till trikå och vävda tyger.

    SvaraRadera
  3. Nej det känner jag inte för. Jag är inte sömmerska. Jag syr för att det är roligt inte för att sälja.

    SvaraRadera