fredag 31 oktober 2008

Presenter!

Det är inte mycket till ork här hemma just nu. Barnen sover lite dåligt. Vi har varit väldigt mycket förkylda, speciellt S och jag så det har inte blivit mycket sytt. Men så var vi på två namngivningskalas i slutet på augusti och hade med oss hemsydda presenter. Liten K behöver utveckla sitt matintresse så hon fick mjukis mat.


På liten S´s present finns ingen bild tyvärr. Hon fick en liten vit mössa i hjälmmodell med broderade blad från det träd vars namn hon bär som andranamn.

Men sen fick H´s kompis docka regnbyxor och regnjacka, här visade av en av våra Jussi. Tyvärr blev de lite trånga. Om jag orkar sy några fler regnkläder så ska jag ta i ordentligt i omkretsen!


Bilder på sånt jag sydde för ett bra tag sen nu i stl 74 finns nedan nu om någon är nyfiken.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder och mjukismat!

    SvaraRadera
  2. Regnkläder!! Så klart Jussi ska ha regnkläder!! Vilken grej att komma på det! :-)

    SvaraRadera
  3. Underbar mjukismat. Jag är urusel på att sy om jag inte har ett noggrant mönster, för jag syr gärna leksaker och sånt till barnen.

    SvaraRadera