måndag 29 oktober 2007

Sytt lite till sist...

Skaffade en ny kamera som behövde en liten påse att bo i. För ny kamera behövde vi. Jag har totalt tröttnat på att ta bilder på barn som sprungit fram till kameran innan bilden tas...


Babylift till vagnen. Inte helt nöjd och har inte sytt några bärremmar än. Det var mycket pill och svårt att få till och den är aningen för stor eftersom jag aldrig lär mig. Lägger alltid till lite för mycket sömsmån...



Skötväskan. Den är klar nu. Fast en tryckknapp lossnade så det måste jag fixa. Det är massor med fack på insidan och den fungerade bra att hänga även på suklyn.

6 kommentarer:

  1. Babyliften ser jättefin ut. Skulle aldrig kommit på ide´n att sy en sån själv, va kreativt :)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du börjar bli piggare igen (för så tolkar jag det). Babyliften ser mysig ut och skötväskan toppen! Önskar att jag hade kommit på tanken att sy en egen i stället för att släpa runt på den både fula och opraktiska som hörde till vagnen...

    Nu får jag snart sy träningsunderbyxor i stället och har hört att du kan ha tips om sånt.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med hemmasydd babylift! Kameraväska behöver vi också. Nu när jag ser din minns jag att jag lovade sambon för länge sen att jag skulle sy en. Han kanske har glömt det lika mycket som mig dock. Jag har äntligen testat Stoff och Stilknappar med Prymtången på riktigt nu, recension finns i bloggen.
    Kul att du syr igen!

    SvaraRadera
  4. Så fin lifen blev! Jättefint tyg. Hoppas den inte blev för tung, men det tror jag nog inte att den blev. Fin skötväska också! Ja, jag förstår att du behöver knappar :-)

    SvaraRadera
  5. Oj, jag gillde väskan, den var väldigt snygg. Får nog oxå sy en till min lilla bebis (som kommer i april). Min gamla har jag köpt och det är så tråkigt, när man kan sy själv.

    Hoppas allt går bra med graviditeten och att du inte föder på julafton... (är själv född väldigt nära julafton och tyckte inte det var kul som barn.)

    SvaraRadera
  6. JA nu såg jag haha manchester gud vad snyggt vill ha

    SvaraRadera