torsdag 7 juni 2012

Sommaravslutning på förskolan

I år började jag i tid och blev klar! När Ottobretidningen kom försökte jag förjäves få tag i det kokeshityg som den lilla flickan hade sin klänning uppsydd i. Helt omöjligt. Så det fick bli detta tyg istället. Jag köpte det på Åhléns på rea förra året efter att en kompis sytt gardiner av det och de var så fina. Men nu räckte det precis till dessa två klänningar i stl 80 och 104.

Här syns mellanbarnet med de inte helt jämna stråvecken ;)

Största barnet anser att finkläder är tok så jag har inte brytt mig om att sy något till honom.

Tyg: Åhléns
Mönster: Ottobre
Tidsåtgång: Två månader, alltså ca 4 timmar per klänning.
Svårast: Stråvecken och att få fållen jämn så det gröna sticker ut lagom mycket. Ungarna är inte tränade på att stå stilla medan jag nålar så jag har gjort det på lite volly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar