fredag 9 november 2007

Blöjförvaring i retrostuk

Sjukt nöjd! Alla mina vikblöjor fick plats med minsta möjliga marginal :-) Det är en mycket enkel konstruktion. Bottenplattan är 21*11 cm och mitt fram är det en par cm stor glipa längs med hela förvaringen. Längst upp är den ihopsydd och så har jag satt en bit kraftig kardborreband så att jag kan hänga upp den på badrummets torkställning.

Tyg: Bakstugegardin. Ochjag har använt precis en längd så jag slapp ångesten att klippa i detta underbara tyg.
Tidsåtgång: 1 ½ timme.
Mönster: Har jag inget...

4 kommentarer:

  1. Jättehäftig! Och vilket härligt tyg! Jag såg en liknande (fast givetvis inte lika fin;-)) i en butik i Malmö för nåt år sen och har funderat på om jag också skulle ge mig på en. Blev inte mindre inspirerad nu!

    SvaraRadera
  2. Nästan så snygg att jag vill sy en trots att jag egentligen vill börja avveckla blöjor så smått (men mitt badrum är konstigt: stort och litet på samma gång så jag har nog ingenstans den skulle kunna hänga).

    Du ska vara febrigt nöjd! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ohlala! Snyggt:)

    O bläckfiskarna är ju så toppen att ha också.

    SvaraRadera